Sabtu, 12 Ogos 2017

Program Fiqh Wanita

Syukur alhamdulillah ...  Fiqh Wanita , dari wanita untuk wanita . Program ini telah
lama saya rancang malah sudah bertahun tahun perancangannya . Oleh kerana kekangan waktu dan program2 yang banyak maka ia tertangguh sekian lama.

Awal tahun 2017 ... Dalam perbincangan saya bersama pengetua ( Tn Hj Saroni ) ia meminta saya supaya merancang satu program untuk murid2 perempuan Islam. Program ilmu perlu diadakan pada setiap tengahari jumaat sebagai pengisian jiwa.

Mafhum Sabda Rasulullah SAW :
Daripada Abu Hurairah ra berkata , Rasulullah SAW bersabda : Barangsiapa yang menyusuri jalan untuk menuntut ilmu , maka Allah SWT akan memudahkan jalan baginya untuk ke syurga .
( HR Muslim )

Inilah peluang utk saya merealisasikan apa yg dirancang selama ini. Terima kasih buat sahabat2 Panitia kerana bersama2 menjayakan Fiqh Wanita . 
Terima kasih juga buat rakan2 guru yang turut serta memberi komitmen . Semoga Allah SWT membalasnya dengan sebaik-baik ganjaran .
Ceramah Aurat Wanita bersama ustazah Siti Fatimah 
Doa ketika menuntut ilmu
" Ya Allah , aku memohon kepada Engkau .. Ilmu yang bermanfaat , amal ibadah yang diterima , rezeki yang luas dan dekatkanlah diriku kepada perbuatan yang baik serta jauhkan daku dari perbuatan yang buruk "


Ustazah Rasyidah Bt Ja'apar memberi ceramah berkaitan tajuk " Darah Wanita "

Tekun mendengar ceramah dari ustazah Norsofiaton Jalilah Bt Ayub
Program Fiqh Wanita bersama ustazah Rabiatun bt Amir

Program  disudahi dengan solat zohor berjemaah  . Moga Allah SWT memberkati usaha kecil ini dan sama-sama kita doakan agar anak2 kami menjadi wanita solehah .

Daripada Abu Hurairah ra ... Rasulullah SAW bersabda : " Apabila mati seorang anak adam , maka akan terputuslah amalannya kecuali tiga perkara : sedekah jariah , ilmu yang dimanfaatkan dengannya ( oleh orang lain ) dan anak soleh yang mendoakannya "            ( HR Muslim )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

.SALAM

.SALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...