Rabu, 13 Mac 2013

MAJLIS BACAAN YASIN

Majlis Bacaan Yasin adalah aktiviti mingguan dan ia diadakan setiap pagi jumaat  bermula jam 7.15am hingga 7.30am. Semua pelajar  dan guru muslim akan turut serta dalam majlis ini. Selepas itu PDP berjalan seperti biasa. Majis Bacaan Yasin ini berjalan di minggu pertama persekolahan hingga minggu terakhir persekolahan.

Program ini adalah salah satu usaha yang dilakukan oleh pihak sekolah sebagai satu pengisian rohani seterusnya membantu murid mencapai kecemerlangan akademik .

Program  mingguan ini dirancang dengan hasrat ianya mampu memupuk budaya  cinta kepada al- quran dan melahirkan insan murabbi yang cemerlang dunia dan akhirat. Diharap program ini dapat menyuntik kesedaran beragama sekaligus meningkatkan tahap penghayatan Islam di dalam rutin kehidupan seharian seorang individu yang bergelar muslim.


Terima kasih kepada Ustaz Ahmad Muhid Bin Saian dan Ustaz Hj Mohd Redzuan Bin Kasim di atas pimpinan bacaan Yasin . Terima kasih jua diucapkan kepada semua warga SMK Sungai Besar atas sokongan dan komitmen anda.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

.SALAM

.SALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...