Khamis, 30 Januari 2014

Sambutan Maulidur Rasul Bersama PU Salman

Alhamdulillah kerana sambutan Maulidur Rasul peringkat sekolah telah selesai di adakan pada 28  Januari 2014.

PU Salman Bin Maslori  menjadi penceramah jemputan di sesi pagi. Terima kasih kepada Pu Salman kerana sudi memenuhi jemputan kami. Program dimulai dengan bacaan selawat ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, diikuti bacaan Ayat suci Al-Quran serta terjemahannya.

Oleh kerana Kelewatan PU Salman .... ustaz Ridzuan dengan kebijaksanaanya telah mengisi ruang yang ada dengan memberi  soalan2 kuiz dan mengeluarkan wang dari poket sendiri sebagai hadiah kepada murid2 yg berjaya menjawab kuiz  dengan betul. Terima kasih diucapkan kepada ustaz Ridzuan selaku pengerusi majlis ketika itu.

Ceramah PU Salman berjaya menarik perhatian murid2 yang sememangnya ramai . Semoga mereka dapat menghayati dan mengamalkan sunnah Rasulullah SAW  dalam kehidupan seharian. Diakhir ceramah .... kami meminta PU Salman melontarkan beberapa soalan berkaitan Rasulullah SAW dan hadiah2 telah disediakan oleh panitia.

Memang menjadi kebiasaan Panitia Pendidikan Islam menyediakan hadiah utk soalan kuiz apabila selesai sesi ceramah. Ia bertujuan supaya murid2 sentiasa mendengar dan ambil perhatian setiap ceramah yang disampaikan. Alhamdulillah ia memberi kesan yg baik untuk murid2 kami.. Terima kasih kepada semua guru2 yang telah memberi kerjasama untuk menjayakan program ini.

Kehadiran PU Salman...
kehadiran guru



suasana di dalam dewan

Aksi PU Salman



Murid menjawab soalan kuiz

Teruja murid2 nak menjawab soalan 



TQ PU Salman

Di sebalik tabir... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

.SALAM

.SALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...