Ahad, 9 Februari 2014

Piramid Pahala vs Piramid Dosa

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم ُ
TAZKIRAH PAGI INI...
Piramid Pahala vs Piramid Dosa

Pernah dengar Sistem Piramid ? Semakin bertambah ahli di bawah kita, semakin tinggi level. Semakin tinggi level semakin banyak masyuknya.. Begitu juga PAHALA dan DOSA.. gunakan kemudahan WhatsApp dan Telegram ini sebagai medium bukan shj utk bersosial dengan ramai kenalan tetapi juga manhaj dakwah yg cukup pantas !

Banyakkan perkongsian ilmu yg bermanfaat spt TAZKIRAH PAGI INI...dari perkara yg maksiat, cthnya mendedahkan gambar yg tidak menutup aurat atau berita fitnah adalah satu daripada saham yg sentiasa mengalir masuk ke "Akaun" seseorang walaupun dalam keadaan tidur...zzzzzz... kerana ia terus tersebar merata tempat !

MENAKJUBKAN :
Hanya beberapa minit sahaja TAZKIRAH PAGI INI... akan tersebar di seluruh negara dengan beribu-ribu org telah, sedang (spt yg ada sdg lakukan sekarang) atau akan membacanya. Bayangkan...banyaknya PAHALA yg akan anda dapat ! Begitulah juga jika anda sebarkan DOSA...

"Rasulullah salallahu ‘alaihi wassalam bersabda: “Siapa yang melakukan satu sunnah hasanah dalam Islam, maka ia mendapatkan pahalanya dan pahala orang-orang yang mengamalkan sunnah tersebut tanpa mengurangi pahala-pahala mereka sedikitpun. Dan siapa yang melakukan satu sunnah sayyiah dalam Islam, maka ia mendapatkan dosanya dan dosa orang-orang yang mengamalkan sunnah tersebut tanpa mengurangi dosa-dosa mereka sedikitpun.” (HR Muslim 4830)
Wallahu a'lam -
Terima kasih Ust Kay

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

.SALAM

.SALAM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...